Algemene afspraken en praktische informatie met
                                            betrekking tot werkwijze en behandeling:
                                        Fleur Prinsen is gebonden aan de beroepscode
                                            voor relatie- en gezinstherapeuten.
                                        In het algemeen zal worden gehandeld volgens de
                                            regels omtrent het aangaan, uitvoeren en beëindigen van de behandeling zoals
                                            beschreven in de beroepscode voor psychotherapeuten. Daarbij zal op geen
                                            enkele manier misbruik worden gemaakt van de afhankelijkheidsrelatie.
                                        Specifiek houdt bovenstaande in dat zij
                                            geheimhoudingsplicht heeft over datgene wat binnen de spreekkamer besproken
                                            is. Verder wordt er een dossier gemaakt van de gevoerde gesprekken. U hebt
                                            inzage in dit dossier indien u dit wenst. Er wordt geen informatie vanuit
                                            deze gesprekken met derden gedeeld zonder dat hiervoor uitdrukkelijk door de
                                            cliënt toestemming is verleend.
                                        Er is een beknopt dossier met
                                            behandelovereenkomst, eventueel een verwijsbrief van de huisarts,
                                            werkaantekeningen. U heeft recht op inzage in het dossier. Dit dossier wordt
                                            volgens de officiële richtlijn 20 jaar lang bewaard. Er wordt geen
                                            informatie vanuit de gesprekken hier in de praktijk, met derden gedeeld
                                            zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van betrokkenen. 
                                        Een gesprek wordt minimaal 2 werkdagen van
                                            tevoren afgezegd. In geval van niet-tijdige afzegging of niet-afzegging,
                                            wordt het consult in rekening gebracht. Afzeggen liefst telefonisch. U kunt
                                            mij op werkdagen altijd bereiken tussen 9.00 en 9.30 u. Op andere momenten
                                            van de dag kunt u mij proberen te bereiken. Indien ik in gesprek ben, neem
                                            ik later contact met u op. 
                                        We spreken een tarief af bij de start van de
                                            behandeling. Dit tarief staat vermeld op de behandelovereenkomst. Het tarief
                                            bestaat in principe uit € 130. voor een consult in systeemcontext (relatie
                                            of gezin) en € 100. voor een individueel consult. 
                                        De betaling geschiedt in principe via
                                            pinautomaat. 
                                        De behandeling kan te allen tijde worden
                                            afgebroken, liefst in onderling overleg en tijdens één van de sessies.
                                            Wanneer u voortzetting van dit traject niet langer zinvol acht, kan de
                                            behandeling ook eenzijdig worden opgezegd. Indien u daarvoor kiest, hoor ik
                                            dat graag telefonisch van u. 
                                        Hopelijk is deze behandeling naar wens en kunnen
                                            wij een zinvol traject doorlopen. Mocht u niet tevreden zijn, dan stel ik
                                            het zeer op prijs wanneer u dit met mij bespreekt. 
                                        Indien u een klacht hebt over het werk van uw
                                            therapeut, bespreek deze dan eerst rechtstreeks met Fleur Prinsen.
                                        Indien het niet lukt om de klacht samen naar
                                            tevredenheid op te lossen, kunt u zich kosteloos wenden tot het
                                            Kwaliteitsinstituut P3NL. Deze zorgt voor de verdere afhandeling van de
                                            klacht met inzet van een vaste klachtenfunctionaris. U kunt hen bereiken
                                            via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
                                            
                                            . Zij zorgen voor bemiddeling tussen cliënt en hulpverlener.
                                        
                                        Mochten wij er dan nog niet samen uitkomen, dan
                                            kunt u zich wenden tot het RBCZ.
                                        De stichting RBCZ is een overkoepelende
                                            organisatie die beroepsbeoefenaren van de complementaire en alternatieve
                                            geneeswijzen (artsen en therapeuten op HBO-niveau) certificeert en
                                            registreert. Het RBCZ behartigt de algemene belangen van de aangesloten
                                            beroepsbeoefenaren van de complementaire en alternatieve geneeswijzen en is
                                            een onafhankelijke intermediair tussen beroepsorganisaties, de
                                            zorgverzekeraars en cliënten.
                                        Binnen het RBCZ functioneert een onafhankelijke
                                            tuchtcollege voor als je een klacht hebt over mij als zorgverlener.
                                        Voor hulp bij het indienen van uw klacht kunt u
                                            contact opnemen met het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG)
                                            in uw regio. Het IKG kan u bijstaan tijdens de tuchtrecht procedure. Via het
                                            telefoonnummer 0900-2437070 wordt u doorverbonden met het IKG-bureau in uw
                                            regio.
                                        In een klacht moet staan:
                                        Naam, adres en woonplaats van de klager.
                                        Naam, voorletter en werkadres van de
                                            aangeklaagde. Verder een korte omschrijving van de klacht, zo veel mogelijk
                                            voorzien van data, feiten en omstandigheden waarop de klacht berust. En tot
                                            slot een handtekening en dagtekening van de klager.
                                        Privacy
                                        Klik hier
                                            voor een overzicht hoe ik met uw persoonlijke gegevens omga.